Search

Nytårsaften varm i Thailand

I september besluttede vi at forkæle os selv med en varm nytårsaften, og så valgte vi Thailand som destination for december.

Desværre tog det et par dage af ubeslutsomhed at se priserne på flyvninger stige, men i sidste ende besluttede vi at købe flyvningen med Aeroflot, vej til Bangkok og tilbage fra Phuket for omkring 1.100 euro hver.

I det mindste flyvningerne var store i virkeligheden var de meget punktlige og komfortable, fordi vi befandt os i en mellemliggende klasse mellem superøkonomien og virksomheden med brede og komfortable sæder, frokost service og business stil middag.

Turen var hovedsagelig havfokuseret, som vi planlagde følgende destinationer for:

– Bangkok (1,5 dage)

– Koh Lanta (4gg)

– Koh Phi Phi (2gg)

– Krabi-området (2d)

Vi forlod om aftenen den 26 december og ankom til Bangkok om aftenen den 27. For dovenskab men for det meste fordi vi ønskede at komme til byen i tide til at spise, tog vi straks en taxa, der tog os til ns hotel (Anantara Sathorn). Vi tjekkede hurtigt ind og hoppede på den første tuk tuk for at tage os til en lille restaurant, som vi allerede havde sat plads til på udkig efter inspiration på Tripadvisor. Desværre tuk – tuk driver gjorde lidt af et trick og straks forsøgte at tage os, hvor han ønskede os i stedet for hvor vi ønskede. Resultat? Vi ankom for sent på restauranten og gav 4 th (et tyveri i betragtning af afstanden rejste og Thailand) til føreren for at få os til at forlade et tilfældigt sted, hvorfra vi derefter ledte efter en restaurant til fods. Ikke ligefrem fremragende start kort sagt!

28. december

For den første dag i Thailand besluttede vi at bestille en guidet tur for ikke at spilde tid og især lade os forklare noget fra en lokal person. Vi havde reserveret vores guide fra Italien med “Din thailandske guide”. Guiden, Elena, dukkede op til tiden på hotellet, vi gennemgik tidsplanen for dagen sammen og derefter forlod vi for en rundvisning i byen. Vi besøgte de vigtigste templer i Bangkok, det kongelige palads, en landsby på vandet og tog derefter en rundvisning i kanalerne med et stop i en orkidé afgrøde. Dagen var meget rig og smuk, vi spiste frokost på et lille sted uden turister sammen med vores guide og så vendte vi tilbage til byen altid med hende, men via en Uber-stil service.

For aftenen havde vi reserveret middag på et berømt Bangkok mødested, Above Eleven. Restauranten (også lokal med levende musik) er en himmelbar på 34. Vi havde reserveret på forhånd, så vi ventede på et sofabord, der overset lige i tomrummet. Fantastisk middag, cocktails og service også. Priserne klart i overensstemmelse med Europa og ikke med landdistrikterne Thailand.

29. december

Vi havde reserveret et fly til Krabi med Nok Air til 6: 30 om morgenen, men et par dage efter booking aflyste flyselskabet flyvningen. Da det var meget billigt (50 euro) og ikke har fundet et levedygtigt alternativ til pris og tid, besluttede vi at ændre vores tidsplaner og tilpasse sig den nye tidsplan foreslået af selskabet eller tage flyvningen kl.

Vi tilbragte morgenen vandrer rundt om et stort Bangkok søndagmarked. I de første par minutter blev vi ophidset, men efter et stykke tid indså vi, at det var en kontinuerlig række af de samme objekter, som vi snart mistede interessen for. Vi hentede metroen og gik tilbage til hotellet for at hente rygsække. Derfra tilbage i en taxa, tog vi os til Don Maeng lufthavn, at indenrigsflyvninger