Search

Vacanza lave omkostninger en Gran Canaria

Efter 5 år vendte vi tilbage til De Kanariske Øer, og efter Tenerife er dette Gran Canarias tur. Jeg har altid set smukke billeder af øen, og jeg har altid hørt om det godt, og takket være Ryanairs lavpristilbud købte jeg i slutningen af marts 2018 flybilletter til slutningen af september 2018, og så valgte jeg faciliteterne, hvor jeg skulle bo på booking.com.

Flight Milano Bergamo-Gran Canaria for to personer 192,00 euro med kun håndbagage inkluderet.

Vi reserverede oprindeligt på Tagoror Beach Apartments i Playa del Ingles meget godt gennemgået på Booking og B&B The Red Fox i Las Palmas for de sidste tre nætter (euro 156. 00 natten over). På grund af en strejke fra flyvelederne, der satte os i måske afgang indtil sidste minut næsten, vi var nødt til at flytte eller annullere de forbehold, der allerede er foretaget. Det lykkedes os at holde den i Las Palmas, men måtte aflyse One of Playa del Ingles og bestille lige landet på Gran Canaria på Apartamentos Amazonas i Playa del Ingles (euro 205.20). Sød som et kompleks med en dejlig pool, meget tæt på stranden, men vores værelse var stueetagen og efter denne 1mpteenth tid stueetagen, aldrig igen stueetagen værelse! ! Fordi det er normalt altid varmt, og du kan ikke holde det åbent så meget, fordi forskellige insekter kommer ind, og vi havde myrer i køkkenet og badeværelset. Komplekset jeg anbefaler det, du er fint, personalet er meget hjælpsomme, men jeg føler ikke at anbefale værelset i stueetagen. Vi reserverede til sidst kun overnatning, fordi vi havde mini lejlighed og vi kunne bruge køkkenet, så til morgenmad og endda nogle middag vi lavede i lejligheden og anden nat gik vi ud for at spise i en af de mange klubber på promenaden. Til frokost arrangerede vi altid med noget i farten.

Stranden ved Playa del Ingles / Maspalomas er enorm, og du ser godt ud. Du kan lave gratis strand eller der er liggestole og parasoller for omkring 7 euro om dagen i to. I slutningen af september badede jeg stille og roligt i Atlanterhavet, som er ja lidt koldt, men du vænner dig til det hurtigt, og du ser godt ud. Vi i Playa del Ingles havde en god tid og off-season er meget beboelig.

Gennem vores hotel reserverede vi to en-dags udflugter. Så vi kunne skifte stranden og afslapning med besøget af øen.

Maspalomas er smuk som en lille by, men meget turistet. Masser af hoteller, masser af klubber, masser af supermarkeder… for strandliv og afslapning er ideel, og du keder dig ikke. Og det er bekvemt forbundet til resten af øen.

Vi ankom om eftermiddagen fredag 28 September og efter at bosætte sig i værelset gik vi ud for en første runde af “søg” af byen også at gøre nogle shopping i de forskellige indkøbscentre spredt rundt om hvert hjørne af byen. Men først reserverede vi vores første tur på øen til den næste dag via hotellets reception og arrangeret af Canarias Udflugter Tours. Disse ture er også til salg i nogle turistkontorer spredt rundt i byen.

Big Island Tour koster 33 euro per person, varer hele dagen, afhente med bussen på hotellet eller i nærheden punkter dit hotel; træneren er komfortabel, hjælpelinjerne er meget forberedte, og du besøger hele øen. Fantastisk jeg vil sige for at få et overblik over øen. Frokost er enten pakket eller du går til restauranter tilknyttet organisationen, og du bruger lidt. Vi havde allerede gjort denne type tur i Tenerife ved at deltage i gruppefrokosten. Vi gjorde det også under Big Island Tour, men kvaliteten er ikke meget, og så på den næste tur deltog vi et par dage senere havde vi madpakke, men vi befandt os i praksis i et temmelig øde område på en forbipasserende vej, og det var virkelig en frokost på flue vores, men vi vænnede os til det, og det forstyrrer os ikke ting:-)